בשורה בביה"ח שיבא: המרפאה הייעודית ליולדות

אבי יעקב No Comments on בשורה בביה"ח שיבא: המרפאה הייעודית ליולדות

בשורה של ממש עבור נשים המתמודדות עם מחלת מעי דלקתית: מרפאה ייעודית חדשה הוקמה בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא. המרפאה החדשה שהוקמה תלווה את המטופלות הללו בכל שלבי התכנון, המעקב והטיפול.

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרפאת גסטרו-נשים אשר הוקמה בשיבא בחודש האחרון מביאה עמה בשורה של ממש עבור נשים רבות אשר מתמודדות עם מחלות מעי דלקתיות, כמו קוליטיס וקרוהן. המרפאה הוקמה בעקבות צורך בטיפול ייחודי ומקיף המתאים לנשים רבות אשר מתמודדות עם מחלות אלו.

מחלות מעי מופיעות בדרך כלל בתחילת גיל הפוריות והן מעלות חששות לגביי העתיד, כמו למשל השפעת ניתוחי בטן ואגן על מהלכים שונים, אילו תרופות מותר לקחת בתקופות מיוחדות כמו תקופת טרום הלידה ועוד.

המרפאה החדשה שהוקמה תלווה את המטופלות הללו בכל שלבי התכנון, המעקב והטיפול.

ד"ר קרן אופיר מנהלת מרפאות הריון בסיכון גבוה בשיבא: "מטרת המרפאה החדשה שלנו בשיבא היא  לתת מענה הוליסטי למגוון צרכים של המטופלות, תוך יצירת מעטפת טיפולית רב-תחומית, מבלי שתצטרך להתרוצץ בין אזורים שונים ודיסציפלינותשונות בבית החולים. לעיתים, נדרשת התערבות משמעותית בטיפול עקב החמרה במחלת הבסיס בתקופת טרום הלידה, הדורשת שינוי תרופתי, מעקב אחר המהלך המיילדותי, תמיכה וליווי. מחלת מעי משפיעה על התפקוד גם בהיבטים נוספים ואנחנו מעוניינים להקל על ההתמודדות הזו באמצעות המרפאה שלנו אשר מתעתדת להעצים את החולות ולתת להן תחושת שליטה תוך התייחסות לקשיים ולמורכבויות".

פרופ' בלה אונגר מנהלת השירות לגסטרו אימונולוגיה במכון הגסטרו בשיבא ומנהלת המרפאה המשולבת:  מחלות אלו – קרוהן וקוליטיס- פוגעות פעמים רבות גם באיברים נוספים מלבד המעי, ומעמידות את הנשים בפני התמודדויות מורכבות הנוגעות לעניינים שונים בחייהן האישיים בתקופות הפוריות. מצבים אלו דורשים מעקב וטיפול מיוחדים ולשם כך הוקמה המרפאה הייעודית שלנו. היא מסייעת למטופלות לעבור את התקופות הללו באופן המיטבי באמצעות שיתוף פעולה בין צוות הגסטרו לצוות ההיי ריסק, כאשר את הנשים המטופלות מלווים מומחים מתחומי הגסטרו ומתחום הריון בסיכון לצד פסיכולוגית ודיאטנית של המרפאה. המרפאה הזו היא בהחלט בשורה של ממש עבור נשים רבות, ואנחנו כאן בשביל כל אחת שזקוקה לנו".

המרפאה החדשה מצטרפת לשורה של מרפאות הפועלות תחת המרפאה להריון בסיכון גבוה בשיבא: מרפאת אנדומטריוזיס, מרפאה לנשים עם אפילפסיה, מרפאה קרדיולוגית ומרפאה אנדוקרינית וכו'

למרפאות הריון בסיכון ניתן לפנות במספר טלפון: 03-5308045 ובכתובת מייל: [email protected].

 



0 תגובות